Voor wie

Heeft u een tenniselleboog?

Als u pijn heeft aan de buitenkant van uw elleboog kan het goed zijn dat u een tenniselleboog heeft. De oorzaak van een tenniselleboog is vrijwel altijd overbelasting. Handig om te weten: een tenniselleboog komt ook voor bij mensen die nooit tennissen. Het goede nieuws is dat een tenniselleboog relatief makkelijk te behandelen is.

 

Heeft u een jumpers knee?

Typisch voor een jumpers knee is dat u pijn heeft aan de voorzijde van uw knie. Deze blessure heet zo omdat hij voor het eerst werd ontdekt bij hoogspringers. Het gekke is dat u ook een jumpers knee kunt oplopen als u nooit springt. Een jumpers knee gaat niet vanzelf over: u zult een tijdje moeten ophouden met uw sport: de belasting moet tijdelijk omlaag. Dan weet u dat vast. We boeken veel succes met een behandeling gebaseerd op een combinatie van oefentherapie en coaching bij sporthervatting. Dat is zoveel mogelijk gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten. Altijd gebruiken we onze eigen jarenlange ervaring. Zo slagen we erin de belastbaarheid van de pees structureel te verhogen.

 

Is uw kind volop in de groei?

Spieren en pezen groeien langzamer dan botten. Als de botten van uw kind na een groeispurt ineens langer zijn geworden kan het zijn dat het een peesblessure oploopt, ook als de bewegings-intensiteit niet veranderd is. Denkt u dat uw kind een peesblessure heeft? Maak een afspraak. Hoe eerder u erbij bent, hoe eerder uw kind weer kan doen wat het graag doet: lekker sporten.

 

Of weet u het niet?

Het kan heel goed zijn dat uw klacht een andere oorzaak heeft: een zenuwbeknelling, een functiestoornis in/ van de rug of een houdingsafwijking. Ook dan bent u bij ons aan het juiste adres. Door onze jarenlange ervaring hebben we een goed zicht op verwante blessures en behandelingen. Heeft u last en weet u (nog steeds) niet waarvan? Mail of bel voor een afspraak.

 

Drie van onze klanten zeiden het volgende:

Na de marathon van Valencia kreeg ik steeds meer pijn aan mijn knie. Na behandeling verbeterde mijn blessure enigszins, maar pijnvrij werd ik niet. Voor een second opinion kwam ik terecht bij Esther die in haar onderzoek stuitte op een onevenwichtigheid in mijn onderrug. Nu train ik mijn onderrug met specifieke oefeningen en oefen ik ook een andere loophouding: kortere passen en dus minder belasting op mijn knieën. K. Holwerda, hardloper.

 

Igor is een uitstekende sportfysiotherapeut. Hij weet standaardoefeningen te vertalen naar oefeningen die bij je passen, zodat je ze ook goed kunt uitvoeren. Bovendien weet hij goed te motiveren. In anderhalf jaar heeft hij me stapje voor stapje van mijn jumpers knee af geholpen. Ik kan nu weer alles doen wat ik wil, zonder pijn. Ik beveel hem van harte aan. Boaz Keurentjes, voetballer.

 

Ik had een chronische verkramping in een pees in mijn kuit. Met veel sportmassage kon ik blijven lopen, maar de pijn bleef terugkomen. Jaap heeft me doorgelicht en vond uit dat de oorzaak van mijn peesprobleem zat in een geïrriteerde zenuw in mijn bekken. Met eenvoudige oefeningen heeft hij me geleerd om mijn bekken te kantelen. Als ik zit, als ik sta en ook als ik loop. 12 Weken later was ik pijnvrij. Nu kan ik eindelijk weer aan mijn conditie werken. Top. Roy Sijgers, hardloper.